28 Haziran 2014 Cumartesi

FARKLI GELİŞİM GÖSTEREN ÇOCUKLARA GEOMETRİK ŞEKİL ÖĞRETİMİ


Farklı gelişim gösteren çocuklara geometrik  şekilleri daha kolay öğretmek, ayırt etmeyi kolaylaştırmak ve pekiştirmek için aşağıdaki materyalleri hazırladım. Masa başında çeşitli materyallerle çalışmak yerine bu etkinliğin daha öğretici ve daha eğlenceli olduğunu, çocukların daha çok ilgisini çektiğini gözlemledim. Materyal bir çok çalışmada farklı amaç ve becerilerin gelişimini desteklemek için kullanılabilir..


EL-GÖZ KOORDINASYONU NEDİR? EL-GÖZ KOORDINASYONUN GELİŞİMİNİ NASIL DESTEKLERİM?

EL-GÖZ KOORDİNASYONU: Resim yapmak, yazı yazmak ve çizmek için gerekli olan beceri, el-göz koordinasyonudur. Bu beceri öğrencide bilek hâkimiyeti, parmakların kullanımı, elin sayfa üzerindeki esnekliği, kalem tutma becerisi, bedenini koordineli olarak kullanma ve denge duygusunun gelişmesiyle ilerleme gösterir.





EL GÖZ KOORDINASYONUNUN GELİŞİMİNİ DESTEKLEMEK İÇİN YAPILABİLECEK ETKİNLİKLER  
  •  Kendi başına yemek yeme. 
  •  Bağcık bağlama, düğme ilikleme, fermuar açıp kapama. 
  • Kurabiye yapma, ipe boncuk dizme, mandal açıp kapama. 
  • Geometrik nesnelerin bulunduğu kutunun içine kuru üzüm, şeker, bonibon vs koyma ve çocuktan bu  nesneye/nesnelere değmeden  şekerleri toplamasını isteme. 
  • Pirinç ve  makarnanın karıştırıldığı bir kaptan, pirinç veya  makarnayı ayırtetmesini isteme.     
  • Oyun hamuru çalışmaları, hamuru istenilen yumuşaklık kıvamına getirme, şekil verme.       Kâğıt yırtma, makasla gazeteden, dergilerden resim kesme, çizgilerden taşırmadan boyama yapma, yapıştırma çalışmaları. 
  • “Bu bardağı bir parmak boşluk kalıncaya kadar doldur.” gibi davranışı tanımlayan net yönergeler vererek becerinin gelişimine katkıda bulunma. (Yönlendirici ve cesaretlendirici olunmalı, öğrenci suyu dökeceği konusunda endişe duymamalıdır) 
  •  Bedenini kullanabileceği oyunlar oynama (top oyunları, ip atlama vb.)


*** Aşağıdaki resimler çocukların severek yaptıkları, bireysel eğitim seanslarında kolaylıkla yapılabilecek ince motor gelişimini destekleyen çalışmalardan birkaçı. 






16 Haziran 2014 Pazartesi

DUYGULARIMI NASIL İFADE EDERIM ETKINLIK -1



Duygular, birey ile çevresi arasında ilişki kurmak, ilişkileri değiştirmek ve ilişkileri ortadan kaldırmak için bir çaba olarak tanımlanmıştır.
Duygular yaşantımızın doğal birer parçasıdır ve davranışlarımızı etkiler, bizi yönlendirirler.ihtiyaçlarımız karşısında bizi uyarır. Zorluklar karşısında direnmemize ve kuvvetli olmamıza yardım eder. Heyecan ve istek duymamızı sağlar ve bizleri hedeflerimize ulaştırırlar. Bizleri motive eder, insanlarla sağlıklı iletişim içinde olmamızı ve kendimizi iyi hissetmemizi sağlar. 
Yetişkinlerde olduğu aynı durum çocuklar icinde geçerlidir. Duygularını ifade edebilen ve karşısındaki kişinin duygularını anlayabilen bir çocuk; arkadaşları ike sağlıklı iletişim kurar. Duygularını sözle olarak ifade ettiğinde saldırgan davranışlardan kaçınır. Arkadaş edinmesini ve arkadaş grubu tarafından kabul edilmesini kolaylaştırır. Sözsün iletişimi daha kolay anlamasını ve sözsün iletişimi kullanmasını destekler. Çocuğun duygularını istenmeyen tepkisel davranışlarla değil sözcüklerle ifade etmesini sağlar.

Okul öncesi döneme kadar çocuklar duygu ve duygusal ifadeye ilişkin birçok şey öğrenmişlerdir. Okul öncesi dönem çocukları diğerlerini ifade olumsuz duyguları çok iyi olmasa da, olumlu duyguları kolayca anlayabilirler..

Duygu gelişimini desteklemek için çeşitli çalışmaları yapılabilir. Bu çalısmalar öncesinde çocukların duygu dağarcığına sahip olması gerekmektedir. Bir sonra ki adımda duyguları ifade etme ve empati becerisi öğretilmelidir. 
Duygu gelişimimi desteklemek için birçok çalışma yapılmalıdır. Bu çalışmalardan en önemlisi görsel ve dokunsal materyaller olmalıdır. Okul öncesi öğretmeni Gülay KÜÇÜK, duygu eğitimi sırasında kullanmak için aşağıda ki görselleri hazırlamış. Bunlar gibi farklı materyaller de kullanılabilir ve bir duygu köşesi oluşturabilir. Materyalin sökülüp-takılabilir olması çocukların o an ki duygularını ifade etmeyi kolaylaştıracaktır. Gülay öğretmene bu güzel çalışmasını bizimle paylaştığı için çok teşekkür ederim..